Niedziela, 28 kwietnia 2024

Yin i Yang przy zatrzymaniu ruchu.

24 września 2020

Wygląda na to, że coraz więcej przystanków w dzisiejszych czasach przekształca się w sytuacje, na które kierowca nie ma wpływu. Wiedza o tym, jak zachowywać się podczas postoju, może uchronić Cię przed poważnymi problemami. Ale musisz także znać i dochodzić swoich praw, aby chronić się przed nadużyciami. Znalezienie właściwej równowagi jest kluczem do sukcesu.

Kierowca w poniższym filmie wyraźnie znał swoje prawa i dochodził ich przez całą swoją mękę, nie tylko na drodze, ale także na przesłuchaniu. Chociaż mógł zbliżyć się do przekroczenia linii raz lub dwa razy, zachował niezwykły spokój, biorąc pod uwagę złodziejskie traktowanie, jakie otrzymał. Zachęcamy do obejrzenia całego filmu. Jest pouczający od początku do końca. Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy może być tak wytrwały w obliczu takiego zastraszania, ale wszyscy możemy zrobić wszystko, aby rutynowe zatrzymania ruchu pozostały rutynowe, chroniąc jednocześnie nasze prawa obywatelskie. Zapoznaj się z poniższą listą kontrolną, aby uzyskać kilka wskazówek.

1. Nie zwracaj uwagi na siebie na drodze.

  • nie zatrzymuj się na lewym pasie ruchu, aby nie przekroczyć 5-10 mph od wyznaczonego limitu, szczególnie po zmroku nie przekraczaj bezpiecznej prędkości jazdy w złych warunkach pogodowych (nawet jeśli znajdujesz się poniżej wyznaczonego limitu, możesz dostać wykroczenie za jazdę szybciej niż pozwalają na to warunki).

2. Bądźcie przygotowani i znajcie swoje otoczenie.

  • Aktualizuj na bieżąco swoje prawo jazdy, rejestrację pojazdu, ubezpieczenie i kontrolę państwową (jeśli jest wymagana) Bądź świadomy ruchu wokół siebie; spowolnienie może wskazywać na pułapkę prędkości lub wypadek z wyprzedzeniem bądź czujny jeżdżąc po małych miastach, szczególnie tych położonych w pobliżu międzystanowych lub tam, gdzie główna autostrada stanowa przechodzi bezpośrednio przez miasto bądź czujny na nagłe zmniejszenie prędkości, dla stref szkolnych, a dla stref roboczych zaplanuj swoją podróż z SpeedTrap.org i RoadBlock.org.

3. Włączyć kierunkowskaz i przed wyłączeniem silnika znaleźć bezpieczne miejsce, aby jak najbardziej oddalić się od strumienia ruchu drogowego. Jeśli znajdujesz się w odizolowanym miejscu i nie masz pewności co do tożsamości osoby lub osób, które zasygnalizowały ci zatrzymanie się, przed zatrzymaniem włącz kierunkowskazy i jedź ze zredukowaną prędkością do dobrze oświetlonego, dobrze zaludnionego obszaru. Przed odblokowaniem drzwi lub zrolowaniem okna poproś o sprawdzenie tożsamości funkcjonariusza.

4. Trzymaj ręce w zasięgu wzroku, gdy zbliża się funkcjonariusz.

5. Posiadać prawo jazdy, rejestrację i dowód ubezpieczenia. 5.

6. Trzymaj przedmioty prywatne (telefony komórkowe, mobilne czujniki radarowe) poza zasięgiem wzroku, ale nie stwarzaj pośpiechu podczas wkładania ich do schowka na rękawiczki lub pod fotel. Oficer zobaczy to i natychmiast stanie się podejrzliwy.

7. Staraj się zachować uprzejmość i spokój, nawet jeśli jest to sytuacja stresująca. To zwiększa szanse na otrzymanie tylko ostrzeżenia. Pamiętaj jednak: Oficer nie jest twoim przyjacielem w tej sytuacji. Bycie gadatliwym, co wielu ludzi robi pod presją, nie jest zalecane.

8. Jeśli zaczniesz debatować z oficerem, prawie na pewno dostaniesz bilet. Nie bądź agresywny, ale co równie ważne, nie bądź całkowicie pasywny lub uległy.

9. Nie obciążaj się, ani trochę. Każde wejście jest należycie odnotowane i zostanie wykorzystane przeciwko tobie.

10. Nie musisz odpowiadać na pytania, dlaczego zostałeś zatrzymany lub jak szybko jechałeś, ale jeśli to zrobisz, bądź uprzejmy i trzymaj swoje odpowiedzi krótkie.

  • "Czy wie pan, dlaczego pana zatrzymałem?" "Nie, nie wiem." "Czy wie pan, jak szybko pan jechał?" "Czy dlatego mnie pan zatrzymał, panie władzo?" (Ciekawe, nie sarkastyczny ton.) Jeśli oficer się upiera, po prostu odpowiedz: "Proszę mi powiedzieć, jak szybko pan myśli, że jechałem." Nie odpowiadaj "tak" lub "tak, w ramach limitu prędkości"; te odpowiedzi będą wywoływały powtarzające się pytania o twoją prędkość lub znajomość limitu posterunkowego.

11. 11. W przypadku zatrzymania się, każde wejście - nawet "wypiłem tylko jedno piwo" lub "jeden kieliszek wina" - może być wykorzystane jako pretekst do aresztowania i sprawdzenia cię na trzeźwość.

12. Jeśli funkcjonariusz poprosi o przeszukanie twojego pojazdu, grzecznie odmów, chyba że może przedstawić nakaz. Nigdy nie udzielaj zgody na przeszukanie, nawet jeśli uważasz, że nie masz nic do ukrycia.

13. Jeżeli funkcjonariusz poprosi Cię o przeprowadzenie badania trzeźwości w terenie, grzecznie odmów. 13. Jeżeli będzie nalegał, nie stawiaj oporu fizycznego, ale pamiętaj, aby powtórzyć swoją odmowę, najlepiej w zasięgu kamery w samochodzie policyjnym.

14. Po każdej odmowie, zapytaj "Czy mogę teraz wyjść?"

15. Po wystawieniu biletu, jest on w systemie, więc nie kłopoczcie się pofatygowaniem swojej sprawy na poboczu drogi.

16. Przed opuszczeniem miejsca domniemanego przestępstwa, zbierz informacje (jeśli możesz to zrobić bezpiecznie) i zrób kilka notatek, które mogą być cenne dla twojej obrony:

  • wskaż swoją konkretną lokalizację (skrzyżowanie, znacznik kilometrów itp.) zapisz numer tablicy rejestracyjnej i/lub numer samochodu policyjnego pojazdu upewnij się, że posiadasz nazwisko funkcjonariusza policji oraz nazwisko każdego innego funkcjonariusza zaangażowanego w wydanie Twojego biletu zapytaj funkcjonariusza, gdzie się znajdował podczas pierwszej obserwacji pojazdu zanotuj pogodę, drogę i warunki ruchu drogowego w czasie postoju zrób zdjęcia okolicy wraz ze znakami drogowymi, które są istotne dla postawionych Ci zarzutów

Utrzymanie twoich konstytucyjnych praw i zamontowanie solidnej obrony biletowej jest uwarunkowane utrzymaniem twojego rozumu o tobie i zbieraniem informacji w czasie stresu.