Piątek, 26 kwietnia 2024

Wszystko, czego potrzebujesz do wymiany oleju i filtra

1 września 2020

Jeśli nigdy wcześniej nie zmieniałeś własnej ropy, nie ma lepszego momentu niż teraz, aby zacząć. To naprawdę nie jest takie trudne i może być to niezwykle satysfakcjonujące doświadczenie. Oczywiście, zawsze należy pamiętać, że każdy samochód jest inny, co oznacza, że proces może się nieco różnić w zależności od pojazdu. Zawsze należy zapoznać się z instrukcją obsługi przed wykonaniem jakiejkolwiek pracy przy samochodzie.

Olej silnikowy

Olej silnikowy to coś, co będzie indywidualne w każdej sytuacji. Istotne jest, aby sprawdzić w instrukcji obsługi, jaka lepkość i rodzaj oleju będzie Ci potrzebny (i ile). Kiedy już to ustalisz, możesz odebrać go z lokalnego sklepu z częściami samochodowymi lub zamówić online. Kilka opcji można znaleźć tutaj. 

Filtr oleju

Jest to kolejny element układanki, który trzeba będzie sprawdzić w instrukcji obsługi właściciela. Na szczęście, te informacje zazwyczaj nie są zbyt trudne do znalezienia. Kiedy już wiesz, jakiego rodzaju filtr jest potrzebny, możesz poszukać go w Amazon, a dla dodatkowego poczucia bezpieczeństwa, że odbierasz coś kompatybilnego, możesz użyć poręcznej funkcji Amazon "Select Your Vehicle", aby wprowadzić rok, markę i model, aby upewnić się, że to, co masz zamiar kupić, będzie działać z Twoim pojazdem. Szeroki wybór filtrów oleju można znaleźć tutaj.

40 sztuk - EPAuto 1/4-calowy i 3/8-calowy zestaw gniazd napędowych z grzechotką odwracalną o 72 zębach

Wielu z nas ma już w garażu zestaw z grzechotką, ale na wszelki wypadek jest to niedrogi, 40-częściowy zestaw dla początkujących, który powinien być więcej niż wystarczający, aby zacząć. Zestaw ten posiada zarówno napęd 1/4" jak i 3/8", co powinno mieć zastosowanie w większości sytuacji, które wymagają trochę grzechotania. Możesz sprawdzić ten zestaw tutaj.

WORKPRO 12" regulowane szczypce do filtrów oleju, narzędzie do demontażu filtrów oleju regulowane kluczem do filtrów oleju

Klucz do filtrów olejowych jest dość trudny w użyciu. W Amazonce znaleźliśmy taką opcję za mniej niż 10 dolców. Możesz to sprawdzić tutaj. 

Wanna spustowa oleju przeciwbryzgowego

Nie masz miski ociekowej? Możesz użyć wszystkiego, co chcesz, aby złapać olej, ale zalecamy znalezienie czegoś, co nie zachlapnie i nie zrobi bałaganu! Ta wysoko położona patelnia powinna być wszystkim, czego prawdopodobnie będziesz potrzebować, i można ją odebrać za 17,89$ właśnie tutaj. 

Radiany Przezroczyste okulary ochronne, odporne na zarysowania

Zamieściliśmy tutaj tę super przystępną cenowo opcję na okulary ochronne, ale naprawdę, marki nie są tak ważne w tej dziedzinie, po prostu upewnij się, że Twoje oczy są chronione! Są one bardzo ważne dla tej głupiej rzeczy zwanej wzrokiem. Nie bądź facetem ani dziewczyną, która jest zbyt fajna na sprzęt ochronny. Jeśli nie masz już pary w domu, ta para kosztuje dosłownie mniej niż filiżanka kawy. Nie ma wymówki, żeby nie chronić swoich oczu. Więcej o tej parze okularów ochronnych możesz dowiedzieć się tutaj.

AMMEX X3 Przemysłowe czarne rękawice nitrylowe

Po raz kolejny, natknęliśmy się na przypadek "najlepsze rękawice to te, które już masz w garażu". Nie ma tu nic szczególnego, czego można by szukać. Rękawiczki są głównie po to, by utrzymać ręce w czystości. Mycie oleju silnikowego z rąk nie jest super zabawnym doświadczeniem, więc sugerujemy, aby w miarę możliwości starać się go unikać. Jeśli jednak potrzebujesz nowych rękawic, możesz wziąć to opakowanie po 100 sztuk tutaj.

Ściereczka do czyszczenia z mikrofibry

Wreszcie, jednym z najważniejszych elementów wymiany oleju jest zawsze ważna "szmata". Co prawda, te ręczniki z mikrofibry są nieco ładniejsze niż standardowa szmatka, ale za 13,90$ za 24-pak, teraz jest tak dobry czas, jak każdy, aby uaktualnić i uzyskać kilka z tych złych chłopców do utrzymania wokół garażu. Przydadzą się do czegoś więcej niż tylko do wymiany oleju.

Instrukcje:

Po pierwsze, sprawdź instrukcję obsługi, aby dowiedzieć się, jaki rodzaj oleju potrzebuje Twój samochód i ile oleju potrzebuje. Nie chcesz włożyć za dużo lub za mało niewłaściwego oleju o niewłaściwej lepkości. Kiedy to zrobisz, odwiedź sklep z częściami samochodowymi, aby kupić olej, filtr, zaczep może być wystarczająco duży, aby pomieścić cały stary olej i inne narzędzia, lub odebrać je online. Sklep z częściami zamiennymi powinien być w stanie pomóc Ci znaleźć typ filtra, którego potrzebujesz.

Bezpieczeństwo jest kluczowe, więc należy nosić zarówno rękawice, jak i okulary. Jeśli używasz podnośników lub rampy, zaklinuj opony i ustaw hamulec postojowy. Jeśli samochód był w ruchu, olej będzie gorący. Ciepły silnik jest w porządku, ale gorący silnik może spowodować oparzenia. Zanim zaczniesz spuszczać wodę, usiądź na chwilę w samochodzie, aby nie poparzyć się gorącym olejem silnikowym.

Kiedy będziesz gotowy do startu, otwórz korek wlewu na górze silnika. Pozwoli to na szybsze odprowadzenie oleju. Pod spodem należy umieścić zatyczkę pod korkiem spustowym oleju. Należy pamiętać, że olej może wypływać pod lekkim kątem. Poluzować korek spustowy mniej więcej w połowie drogi za pomocą grzechotki. Zakończyć wykręcanie korka spustowego ręką, szybko wykręcając śrubę na samym końcu. Wyczyścić korek spustowy środkiem do czyszczenia hamulców w celu usunięcia metalu lub zanieczyszczeń, które mogły się tam zgromadzić.

Po całkowitym spuszczeniu oleju należy dodać nową myjkę do korka spustowego i przykręcić ją ręcznie aż do oporu, kończąc na grzechotce. Kiedy już będzie dobrze, daj korkowi jeszcze jeden obrót o pół obrotu, ale nie więcej. Użyj szmatek, aby wytrzeć dno miski olejowej i obszar wokół korka spustowego.

Dalej, znajdź stary filtr oleju. Wyjmij go ręcznie lub, w razie potrzeby, przy użyciu klucza do filtru oleju. Zachowaj ostrożność na końcu, trzymając filtr w pozycji pionowej. Będzie on nadal pełen starego oleju. Przed zamontowaniem nowego filtra należy przetrzeć pierścień oświetleniowy nowego oleju wokół pierścienia uszczelniającego filtr. Dobrym pomysłem jest również wstępne napełnienie nowego filtra świeżym, czystym olejem. W ten sposób olej szybciej dotrze do łożysk silnika i innych części. Ponownie zamontować filtr, dokręcając go ręcznie. Nie dokręcać go kluczem.

Następnym krokiem jest dodanie nowego oleju do górnej części silnika. Użyj lejka, aby zapobiec rozlewaniu się oleju. Ponadto, należy dwukrotnie sprawdzić, czy wlewasz odpowiednią ilość właściwego rodzaju oleju. Jeśli obrócisz butelkę na bok lub do góry nogami, wlewanie oleju będzie łatwiejsze i mniej męczące.

Po wylaniu odpowiedniej ilości oleju należy zamknąć korek i uruchomić pojazd na pięć minut, aby umożliwić krążenie świeżego oleju w układzie. Szukaj przecieków. Przed sprawdzeniem bagnetu należy wyłączyć samochód i upewnić się, że pojazd jest idealnie wypoziomowany, lub wyłączyć stojaki podnośnika. Chcesz, aby odczyt był prawidłowy i równy.

Wyciągnąć kij i wyczyścić szmatką nadmiar oleju. Przed ponownym wyjęciem i sprawdzeniem poziomu należy ponownie włożyć patyczek, upewnić się, że jest całkowicie ściśnięty. Zazwyczaj na drążku znajduje się wskaźnik niskiego i wysokiego poziomu. Staraj się utrzymywać olej na poziomie, ale nie powyżej wysokiego wskaźnika.

Pamiętaj, aby pozbyć się zużytego oleju, zbierając go w starych butelkach, dzbankach z sokiem lub pojemnikach z wodą i przynieść je do lokalnego sklepu z częściami samochodowymi, sklepu mechaników lub centrum recyklingu. Nie wyrzucaj po prostu dzbanków lub pojemników do kosza.