Poniedziałek, 17 maja 2021

Najważniejsze zasady drogowe

8 września 2020

Nikt nie jest idealny za kierownicą - od najlepszych do najgorszych. Ale nie jest trudno uniknąć popełniania częstych błędów podczas jazdy.

Nie są potrzebne żadne specjalne umiejętności ani szkolenia. Tylko odrobina rozwagi - i odrobina zdrowego rozsądku. Oto lista szczegółów - do zrobienia (i nie do zrobienia):

Utrzymywanie dyscypliny na pasie ruchu Wszystko to oznacza używanie lewego pasa ruchu do przejechania - i kiedy jedziesz szybciej niż ruch wokół ciebie. W przeciwnym razie, pozostań na środkowym lub prawym pasie - i zawsze poddawaj się ruchowi, który porusza się szybciej niż ty, nawet jeśli wykonujesz ograniczenie prędkości. To prawda, że samochód jadący powyżej tego ograniczenia może łamać prawo - ale jeśli utrudniasz przepływ ruchu drogowego, to Ty również. Poza tym, nie do Ciebie należy egzekwowanie ograniczeń prędkości - a pozwalając samochodom, które chcą jechać szybciej, aby jechały, rozładujesz napięcie (Twoje i ich), a także przyczynisz się do bardziej płynnego (a tym samym bezpieczniejszego) przepływu ruchu.

Spójrz w lewo, potem w prawo - i jeszcze raz w lewo Więcej niż kilka wypadków, które nie musiały się zdarzyć, ponieważ kierowca wyjeżdżający na ulicę nie spojrzał ponownie w lewo przed wykonaniem ruchu. W czasie, gdy trzeba wykonać pierwszy skan w lewo i w prawo, samochód (lub motocykl) może pojawić się (i często się pojawia) "znikąd" z lewej strony kierowcy. Dlatego opłaca się spojrzeć ponownie w lewo - na wszelki wypadek - zanim ruszy się do przodu.

Włączenie świateł przednich Jeśli pada, widoczność jest kluczem do uniknięcia wypadków. Szczególnie podczas deszczu. Jeśli Twój samochód nie posiada automatycznych świateł przednich, dobrą zasadą jest włączanie ich, gdy zaczyna padać. W niektórych stanach jest to zgodne z prawem - ale wszędzie jest to zdrowy rozsądek. Również: Nie bądź głupi z wycieraczkami. Używaj ich. Do tego są ich przeznaczeniem. I zmniejszyć prędkość. To powinno być oczywiste. Niższa jest nie tylko widoczność, ale także zwiększa się droga hamowania i zmniejsza przyczepność opon na mokrych nawierzchniach - nawet jeśli masz napęd na wszystkie koła lub na cztery koła.

Obserwuj żółtą linię - i trzymaj się z boku To powszechny widok, gdy samochód z przodu błądzi po podwójnej żółci - albo dlatego, że kierowca jest zbyt zajęty rozmawianiem przez telefon komórkowy, próbowaniem wyciągnięcia czegoś ze schowka, albo po prostu jest po prostu stary. Na wiejskich drogach o ślepych zakrętach może to prowadzić do katastrofalnych wypadków - zwłaszcza gdy motocykle jadą w drugą stronę. I nawet jeśli to tylko prześcieradło się, to nie musiało się zdarzyć. Wypadek, właściwie zdefiniowany, jest czymś, co było praktycznie nieuniknione. Pozwolenie, aby twój samochód wędrował po podwójnej żółci i wkraczał na drogę innych samochodów nie jest.

Pomyśl o zatrzymaniu się przed potrzebą Jeśli przewidujesz potrzebę zwolnienia - i zaczniesz to robić wcześnie - nie tylko zaoszczędzisz pieniądze poprzez zmniejszenie zużycia klocków/klocków hamulcowych, ale także będziesz mógł lepiej kontrolować swój samochód - i utrzymać komfort swoich pasażerów. Po prostu zwróć uwagę na ebb i przepływ ruchu na drodze; kiedy widzisz, że samochody zaczynają zwalniać, możesz stopniowo zmniejszać prędkość, bez konieczności korygowania hamulców. W ruchu miejskim i podmiejskim obserwuj, jak sekwencyjnie pojawiają się światła. Często możliwe jest takie przyspieszenie, że albo przejeżdżasz przez wszystkie lub większość świateł bez konieczności przyspieszania/spowalniania (co również powoduje marnowanie paliwa), albo, jeśli musisz zatrzymać się na czerwonym, masz mnóstwo czasu, aby zrobić to stopniowo - a tym samym bezpieczniej.

Spójrz zanim zrobisz kopię zapasową Wiele nowych samochodów (a zwłaszcza dużych SUV-ów) jest wyposażonych w zapasowe kamery, ale nie oznacza to, że możesz zapomnieć o sprawdzeniu swojej szóstki w staromodny, dobry sposób. Aby zmniejszyć ryzyko zgięcia błotników (lub, co gorsza, przejechania kogoś), zeskanuj swoje lusterka przed dotknięciem dźwigni zmiany biegów. Następnie, z nogą na hamulcu, ustaw skrzynię biegów w pozycji biegu wstecznego, tak aby zapaliły się tylne światła i dały ludziom znajdującym się w pobliżu wizualny sygnał co do Twoich zamiarów. Teraz ponownie zeskanuj lusterka - i jeśli obszar za pojazdem (i na boki) jest czysty, powoli zacznij się cofać. Kluczyk jest tutaj powoli. Żadnych "Rockfordów" poza parkingiem. Nawet jeśli wybrzeże wydawało się czyste, poruszając się powoli i celowo, dasz ludziom i zwierzętom wystarczająco dużo czasu, aby zejść z drogi - a jeśli na coś wpadniesz, uderzenie będzie mniej katastrofalne.

I w końcu - Wielki:

Unikaj jazdy zmęczony - lub wściekły Zgodnie z prawem, kierowcy ciężarówek jeżdżących po drogach mogą jeździć tylko tyle godzin pod rząd, bez czasu wolnego od pracy i snu. Nie ma takich praw dla zwykłych kierowców, którzy na ogół nie mają nic wspólnego z umiejętnościami, doświadczeniem czy oceną doświadczonego kierowcy ciężarówki OTR. Ale tylko dlatego, że nie jest nielegalna 12-godzinna jazda prosto z przystankiem na siusiu i gazie nie oznacza, że jest mądra. Wszyscy mamy różne poziomy wytrzymałości, zanim nasze czasy reakcji i percepcji zaczną ucierpieć; znamy Twoje - i jedziemy w Twoich własnych granicach. Lepiej jest poświęcić dwa dni na podróż, niż spędzić wieczność w pudle, które znajduje się sześć stóp pod ziemią. Z tego samego powodu nie prowadź, gdy jesteś wściekły. To właśnie w takim stanie jesteś skłonny do przegapienia wyroku, którego możesz dożyć, by żałować.

A może nie.