Piątek, 19 kwietnia 2024

Hałas podczas hamowania? Oto dlaczego.

11 września 2020

Nikt nie lubi niechcianych hałasów podczas jazdy. Zwłaszcza gdy słuchasz swojej ulubionej piosenki! Samochody wydają odgłosy, zwłaszcza jeśli nie są odpowiednio zadbane. Jednym z najczęstszych dźwięków, które usłyszysz, jest hamowanie. Czy jest to piszczenie, grzechotanie, pop, czy kujon... posłuchaj, co twój samochód próbuje ci powiedzieć i naprawić problem.

W tym artykule opiszemy, czym jest ten hałas podczas hamowania. Jest to poważny problem, ale można go naprawić przy pomocy zaufanego mechanika.

Twój samochód wytwarza ciepło za każdym razem, gdy hamujesz, co powoduje zużycie klocków hamulcowych, a klocki hamulcowe nie wytrzymują wiecznie. Jeśli jesteś ciężkim 'hamulcowym' lub mieszkasz w mieście, w którym dużo hamujesz, będziesz zużywał te klocki jeszcze szybciej. Co prowadzi mnie do tego, że podczas hamowania słyszysz szum szlifowania. Oto najczęstsze powody, dla których:

  1. Zużyte klocki hamulcowe lub wirniki są oczywiście główną przyczyną tego szumu szlifowania, który słychać podczas hamowania. Jak już mówiłem, klocki i wirniki hamulcowe nie wytrzymują wiecznie i muszą być wymieniane po zużyciu. Jeśli ich nie wymienisz, to w końcu nie będziesz miał żadnego hamulca... Dlatego, jeśli słyszysz ten odgłos szlifowania, weź go i zobacz, co mówi twój mechanik. Tak, klocki hamulcowe i wirniki są drogie, ale wystarczy je wymieniać co 20 0000-50 000 mil, w zależności od sposobu jazdy.
  2. Ciało obce zakleszczone między wirnikiem a zaciskiem może być kolejnym powodem tego szumu szlifowania. Zwykły pył i brud jest nieszkodliwy, ale można dostać większy przedmiot, jak kamień, klin pomiędzy nimi, co spowoduje poważne uszkodzenia.
  3. Innym powodem, dla którego słyszysz szum szlifowania podczas hamowania jest to, że możesz mieć złamane podkładki. Podkładki są cienkimi warstwami gumy (czasami metalowymi), które mieszczą się między klockiem hamulcowym a wirnikiem, aby nie dotykały się podczas jazdy. I oczywiście, jeśli to się zużyje, te dwie części będą się dotykać, co spowoduje tarcie metalu o metal i ten hałas szlifowania! Przy każdej wymianie hamulców należy wymienić podkładki regulacyjne.
  4. Nie prowadzenie samochodu często może być kolejnym powodem. Podczas jazdy samochodem, wirniki tworzą rdzę, która się rozprzestrzenia. Za każdym razem, gdy prowadzisz swój samochód po długim czasie siedzenia, to nagromadzenie rdzy może powodować hałas szlifowania. Możesz temu zapobiec, prowadząc samochód częściej lub upewniając się, że jest on przechowywany w klimatyzowanym obiekcie.
  5. I wreszcie klocki hamulcowe niskiej jakości. Całkiem sporo to podsumowuje. Jeśli zainwestujesz w swój samochód, to zainwestuje on w Ciebie, zapewniając Ci bezpieczeństwo!