Posted on Moto porady

Środek smarujący, który jest obecny w łożysku tworzy warstwę. Ta rozdziela pierścienie od elementów tocznych. W ten sposób zmniejsza zużycie ścierne oraz chroni łożysko przed zagrożeniem korozji. Jest to również dobra droga do tego, aby ochronić łożysko przed zabrudzeniami, które mogą trafić do środka.

Jak chronić się przed korozją?

Zagrożeniem dla środka smarującego może być przede wszystkim woda. To właśnie ona może go wypłukać. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest mydło wapniowe lub litowe, które jest oparte o związki organiczne. Jeśli Twoje smarowanie odbywa się przy zastosowaniu oleju, wówczas wskazane jest użycie dodatków antykorozyjnych.

Środki smarujące i ich czystość

W trakcie uzupełniania środka smarującego może dojść do sytuacji, kiedy do przestrzeni łożyskowej dostaną się zanieczyszczenia. Dlatego warto, aby były one przechowywane w szczelnych opakowaniach. Urządzenia do smarowania powinny być umyte, gdyż ubrudzone przez smar plastyczny mogą bardzo łatwo przyciągać cząsteczki zanieczyszczeń. Dlatego dobrze uzupełnieniem oleju przefiltrować go. Powinieneś mieć również na uwadze, że nie należy mieszać różnych typów smarów oraz olejów.

Środki smarujące a ich wymiana

Środek smarujący powinien być wymieniany często. Najlepiej przed tym jak utraci swoje właściwości. W przypadku olejów ich częstość wymiany jest zależna od ilości substancji i warunków pracy. Z reguły najrzadziej wymienia się olej w przypadku metody zanurzeniowej. Jednak w czasie smarowania obiegowego, wymiana oleju jest zależna od tego jak dużo razy olej przepłynie przez łożysko. Jeśli wybierana jest mgła olejowa, wówczas olej można wykorzystać tylko i wyłącznie jeden raz.

Uzupełnianie smaru

Na skutek dostarczania małych porcji smaru dochodzi do uzupełniania częściowo zużytego smaru. W celu ułatwienia odpowiedniego smarowania zaleca się użycie smarownicy ciśnieniowej. To właśnie ona zapewni Tobie dotarcie smaru w odpowiednie miejsce. Jeśli smar ma być poprowadzony poprawnie, wówczas musi znaleźć się blisko czoła pierścienia zewnętrznego przez kanał smarowy w oprawie. Innym rozwiązaniem jest doprowadzenie smaru przy wykorzystaniu rowków smarowych w pierścieniu zewnętrznym do wnętrza łożyska. W ten sposób postępuje się między innymi z łożyskiem baryłkowym. Istnieje również możliwość wykonania właściwych otworów, które sprawiają, że nadmiar smaru może nimi wypływać. Dzięki temu zużyty smar nie będzie zalegać wewnątrz łożyska. W przeciwnym razie mogłoby dochodzić do zwiększenia temperatury.

Jak prawidłowo smarować łożyska opisał nam serwis http://prowadnice-szynowe.pl/

Jak trzeba smarować łożyska?
5 (100%) 1 głosów

Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *